1 Kasım 2016 Salı

Benim Küçük Sevgilim (Mor ve Ötesi)

Çok uzun zaman sonra tekrar dinlediğimde fark ettim klibindeki detayları. Bu yazı Mor ve Ötesi'nin Benim Küçük Sevgilim şarkısının sözleri ve videosu ile ilgili olacak.

Kliple başlayalım, beyazlar içinde aslında basit kumaş parçaları giyinmiş, ifadesiz ve durgun bir kadın. Bu kadın klip boyunca oradadır ancak iki farklı şekilde karşımıza çıkar, sözler de iki farklı bölümdedir.

Her şeyin başlangıcı, en kritik sahne, Harun (Mor ve Ötesi Solisti) tarafından kadına beyaz uzun kanatlar dikilmesiyle başlar.


Kanatları kendi elleriyle diker sessiz sakin kadına, ve diyor ki;

"... sen bana neler yaptın! Böldün parça parça... Onlar bilmez, bakarlar yüzüme sanki yoksun gibi, sanki yalanmışız gibi"

Sevgilisini kendi gözünde kendisi yaratmıştır, bir melek olarak. Bir insana kendi vasfının ötesinde sorumluluk yüklemek tam da böyle bir şeydir. Onu melek ilan edersiniz ve omuzlarına inanılmaz bir yük verirsiniz. Tanıdıkları uyarmıştır oysa, "bu yalan!böyle bir kadın değil" diye belki de. Belki "küçük sevgilim.. böldün parça parça (beni)" derken, kadının adamın aklında yarattığı karmaşadan bahsediyordur.

Ve kadın bu yükü taşıyamaz herhalde ki, ayrılmak ister veya adamı çok üzecek herhangi bir şey yapar. Artık kadın siyah bir melek olmuştur, klipte de bu dönüşümü görürsünüz. Kanatları Harun'un takmış olduğunu hatırlatayım, dolayısıyla onu melek de şeytan da yapan kendisidir aslında (sanırım bu klibin vermek istediği ana mesajdı).

Ve bu defa sözler değişiyor;

".. ben sana neler yaptım!kızdım sayfalarca... Onlar bilmez, yakarlar canımı sanki yoksun gibi, sanki yalanmışız gibi"

Acı veren taraf adamdır bu defa, sayfalarca kızmıştır gidenin arkasından belki. Ve belki de derler ki tanıdıklar, "zaten gidecekti, bu ilişki yalandı".

Siyah ve beyazın zıtlığı, acı duyan ve acı verenin zıtlığı, melek ve şeytanın zıtlığı birbirine karışır hikayede. Ve sonra bir bölümde siyah ve beyaz birbirine girer, görüntüler ardı ardına gelir... Kanatlardaki tüyler dökülür, finalde ise kadın yalın bir insan gibi çıplak/kanatsız kalır. Sanırım, adam ne yaptığını anlamıştır artık.

 


Evla.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa