3 Şubat 2013 Pazar

Helal Olsun

Duman - Helal Olsun
Geceler zehir, geceler kara
Uçasım gelir kanadım yara
Yaralar derin seneler kadar
Açılın geri
Geceler benim geceler bana
Unutun beni …
Sabah olmuş gün doğmuş
Her yerimde karlar
Doymadım, dönülmüş deliye
Helal olsun, aşkolsun
Gözlerimde yaşlar
Durmadım dönülmez geriye
...................
Bu sözlerin üzerine bişeyler yazmak çok zor, ancak beni esas düşündüren, bu adamalrın şarkılarının özellikle genç nesil tarafından (lise+üniversite) dinlendiğidir. Geleceklerini öngören ergenler...
Bebekken ne tatlıydık, biraz büyüdük sorular sormaya başladık. Bazılarımızın annesi yoktu, bazılarımızın babası, bazılarımızda ikisi de hem vardı hem de yok. Sorduk, merak ettik; bazılarımız dayak yedi, bazılarımız övgü aldı.
Eğitim sisteminin içine itildik, uyum sağladık veya sağlayamadık ; hırslandık, kinlendik, kıyaslandık. Kibri öğrendik, kıyasladık.
Hayat dediler, çalışacaksın, çalıştık veya çalışamadık; ama işte hepimiz o döneme geldik, gözlerimizin açıldığı o ana; insanların bencilliğinin tadına baktık, ağzımız ekşidi. Tam olarak anlayamadık ama kandırılmış, hırpalanmış, yorulmuş hissettik kendimizi. Danışmanlara gitti bazılarımızın ailesi, bazılarımız; ergen dediler, gelişiminin erken aşamalarında, henüz olmamış, henüz pişmemiş, geçer, saygı gösterin atlatır dediler.
Sonra ergenliğimizin geçmesini bekledik umutsuzca, geçecek dediler ya, öfkemiz nereye kaybolacak bilemeden sabrettik. Bazılarımız, diğerlerine kıyasla çok daha çetin kavgalar verdi, daha da hırçınlaştı. Olur böyle şeyler dediler. Birisi çıkıp "bu hayatı bizim algımız, bizim geçmişimiz bu hale getirdi, sana sormadık kusura bakma, aslında bizim suçumuz" derdiye hayallere daldı bazılarımız, bazılarımız ise sorgulayamadı bile olanları, çok daha erkenden hayata karıştı; sokaklara, kaldırımlara bulaştı.
Bazılarımız aileden şanslıydı, kendine bir kapı açtı bu hayata dahil oldu, artık o da bu ipi çeker oldu. Bazılarımız, ortada bir yerde kaldılar, geleceğiyle ilgili kesin bir umut besleyemeyenlerdi bunlar, ne ergen ne olgun... Bazılarımız ise kabullenemedi, bu uyumun farkına vararak veya varmadan, dışarıda kalmayı tercih etti.
Duman'ın bu ahenk içinde nerede olduğu ile ilgili bir fikrim var sanırım.
Helal olsun.

Evla

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa