10 Ocak 2013 Perşembe

"Yuh bana, deliremiyorum!"

" ....
-Yok ya ben deli değilim, yanlış anlamayın, yazık ki deli değilim!
-Hoppalaa
-İnsanların saçmalıklarına tahammül etmek için delirmek istiyorum, deliremiyorum!
-Delirme kardeşim, niye deliriyosun, otur buraya böyle!
-Çarşıya, pazara çıkıyorum, fiyatlara bakıyorm, herşey ateş pahası. Dar gelirli bir vatandaş, bu fiyatlarla nasıl başa çıksın be? Delirmek işten değil, allahallaaa, deliremiyorum!?
-Ya delirme kardeşim yaa, buyur otur!
-Televizyon seyrediyorum, radyo dinliyorum, gazete okuyorum, haberlere bakıyorum. Delirmek işten değil, yuh bana, deliremiyorum!!.. Dünyaya balıyorum, kan, kıyım, savaş... İnsanlar hergün birbirini öldürüyor, delirmek işten değil, allahallaaaa, deliremiyorum!?
-Burda delirme de, nerede delirirsen delir!"

Yukarıdaki konuşma, Metin Akpınar ve Zeki Alasya'nın oynadığı, Devekuşu Kabare'deki, Deliler oyunundan bir bölümde, bölümün adı Galaksi Taksi, geçmektedir.


Devekuşu kabare, 1967 yılında, İstanbul'da, Haldun Taner önderliğinde kurulmuş bir tiyatro topluluğudur. 1992 yılında da kapanmış.

2012 yılında, tekrar biraraya gelen Zeki ve Metin'in öncülüğünde, tekrar bir gösteri yapacaklardı, ancak söylenenlere göre Metin ve Zeki arasında anlaşmazlık çıkmış. 23 Nisan 2012'de gösterime gireceği duyurulmuştu, ancak proje Ağustos ayına sarkınca yapımcı Murat Yıldırım, gecikmeden kaynaklı maddi ve manevi zararı için dava açmış. Şu an işler ne aşamada bilemiyorum.

Galaksi Taksi video: https://www.youtube.com/watch?v=qZNh5HjexW4 (06:04)
Devekuşu Kabare (Dava konusu): http://mimesis-dergi.org/2012/06/devekusu-kabare-baslamadan-mahkemelik-oldu/

Evla

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa