13 Ocak 2013 Pazar

İsveç - Vol 3

Canımın içi, sen bahsedince ben de fark ettim ki, İsveç yemeklerini hiç araştırmamışım. Ondan da bahsedeyim ve bugün İsveç'i kapatalım. (Bu yazı İsveç ile ilgili yazının üçüncü bölümüdür)

Bazı sitelerde, kendilerine has yemeklerinin olduğundan bahsetmişler, sonra da git hotdog ye, pancake ye demişler. Bu bölümü atlıyorum elbette. Bazı ilginç yemeklerden örnek vereyim:

  • Tuzlanmış Ringa Balığı yemeği: şarap, şeker, İsveç ruhlu sirke (Bunu yanlış çevirdim herhalde anlamadım!! ama Sweden spirit vinegar diyor?? ), baharat (yenibahar), defne yaprağı, dereotu ve soğan.
  • Zencefilli Piskövit : yöresel adı Pepparkakor. Malzemeler: Şurup, şeker, zencefil, tarçın, sarımsak (evet ya gerçekten sarımsak, İrlanda'da da sarımsak kullanırlarmış, İrlandalı bir arkadaş oradaki sarımsağın bir dişi ile Türkiye'deki sarımsağın bir başı aynı tadı veriyor demişti), margarin, un ve çırpılmış krem. Dikkatini çekerim, kurabiyeler sarımsaklı ve şekerli kardeşim.
  • Yengeç yemekleri, haşlamalar, kızartmalar, yöresel kepekli ekmekler...

İlginç bir yorum okudum. Demişler ki: "Kåldolmar adlı, içi doldurulmuş lahana rulolarından yiyebilirsiniz. Bu yiyeceği, XII. Kral Charles, neredeyse 300 yıl önce Türkiye'ye yaptığı bir keşif gezisinde görmüş ve ülkemize kazandırmış."
Tarifini de vermişler, içindeki malzemelere bakayım dedim:
  • 1 dl (½ cup) water
  • ½ dl (1/4 cup) white rice
  • 3 dl (1½cups) milk
  • 350 g(about 12 oz) ground beef
  • salt, white pepper, thyme
  • margarine or butter
  • 1 dl (½ cup) light cream
Gördüğün gibi, etli dolmaya krema, süt ilave etmişler.
Yunanlar da baklavaya deliler gibi tarçın koyar, bana sorarsan da baklavanın esas tadını kaçırırlardı. Gerçi, yine de gidip denemeye değer.

Yemek konusunu açmak pek kısmet olmadı canımın içi, farkındayım, bizim gibi çeşitte bol bir mutfağa sahip olmadıkları izlenimine kapıldım ister istemez. Artık onu da, internette yazan yorumlarla değil de, bizzat orada bulunup, kendilerine has yemeklerinin tadına baktıktan sonra tekrar düşünürüz.

Burada bir Stockholm Sendromu eksik kaldı, İsveç başlığının altında bu olaydan bahsetmezsek olmaz, lakin ben bu sendromu başka bir yazıya saklayacağım. O konunun heyecanı, yemek kokuları arasında boğulmasın.
Evla

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa