6 Ağustos 2013 Salı

Sessizlik

İşyerinde neden sessiz kaldım? Geçen gün bu konuyla ilgili bir anket doldurdum, ankette işyerinde sessiz kalmanın sebeplerini aşağıdaki şekilde sıralamışlar:
  • Çatışmalardan kaçınmak için
  • Geçmişte kritik durumlar üzerine konuştuğumda kötü deneyimlerim olduğu için
  • Benim uğraşmam (alakadar olmam) beklenmediği
  • Negatif sonuçlardan korktuğum için
  • İş arkadaşlarımın ve üstlerimin önünde kendimi savunmasız bırakmamak için
  • Başkalarını utandırmak istemediğim için
  • Üstlerimin ve iş arkadaşlarımın gönlünü kırmak istemediğim için
  • İş arkadaşlarım ve üstlerimle olan ilişkilerime zarar vermek istemediğim için
  • Sorun çıkaran birisi gibi görünmek istemediğim için
  • Dert ortağı bulamayacağım için
  • Zaten hiçbir şey değişmeyeceği için
  • Başkaları da bir şey söylemediği için
  • Üstlerim öneri, fikir ve benzerlerine açık olmadığı için
  • Üstlerim benim katılımımı haketmediği için
  • Ekstra iş yapmak zorunda kalmaktan kaçındığım için
  • Başkalarının başını belaya sokmak istemediğim için
  • Benim fikirlerimin avantajını başkalarının kullanmasından kaygılandığım için
  • Birilerinin hatalarından kaynaklanan sonuçları yaşamalarını görmek istediğim için
  • Açıkça konuşmanın dezavantajından korktuğum için
  • Bilgimin avantajını açığa çıkarmak istemediğim için

"Peki ben NEDEN sessiz kaldım?". Patron bile olsanız, elbette bir yerlerde siz de sessiz kaldınız, değil mi? Yukarıdaki maddelere bakarak, makul bir sebep bulabiliriz suskunluğumuza. Ne kadar çok sebep varmış sessiz kalmak için, 'bol'dan seçmeli...

"Peki BEN neden sessiz kaldım?" sorusuna nasıl cevap vermeli? Neden BEN? Hep mi böyleydim veya hep mi böyle suskun kalacağım? İçinde yaşadığım ortam beni bu kadar çok etkileyecekse, benim birey oluşumun bir değeri kalır mı?

Yoksa sessiz sakin insanların da susmak için başka başka sebepleri mi var? Mizaçlarından bildiğimiz o sakinliğin altında başka düşünceler mi var? Bu insanlar neden sessiz kaldı? Yoksa hayat zaten bireylere birey olma hakkını tanımıyor mu?

Biz toplum olarak neden sessiz kalıyoruz? Devlet politikasından mı, Tanrı korkusundan mı, sürgün edilmekten mi, işimizden olmaktan mı, dinlenmeyeceğimizden mi, sevdiğimiz insanları kaybetmekten mi, dışlanma korkusundan mı, terörist olarak adlandırılmaktan mı, hapishaneye girmekten mi?

'Bol'dan seçmeli bir düzen...

Evla.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa